Duo-workshop van IJver, waarin een bedrijf zich met hulp van een school kan presenteren. www.bedrijfindeklas.nl
Samen met een school maken bedrijven op twee locaties filmpjes van sollicitatiegesprekken voor een nieuwe vacature. De vacature belichaamt de kernwaarden van een bedrijf en is vormgegeven door de sollicitatiecommissie. Deze wordt bedacht, gefilmd en gespeeld door een team van het bedrijf op kantoor. De sollicitanten worden bedacht, gefilmd en gespeeld door jongeren van een school in de klas. Zij baseren hun sollicitatiegesprek eveneens op de kernwaarden van het bedrijf, zoals omschreven door de medewerkers. De jongeren kennen wel deze kernwaarden, maar niet de exacte functie, die eruit voortvloeide. Zij bedenken waar ze op gaan solliciteren op basis van de kernwaarden, dit kan een heel andere functie zijn dan de commissie verwachtte. Het resultaat: een grappig filmpje over miscommunicatie tijdens een sollicitatiegesprek, waarbij de commissie aan het eind verwoordt dat er sprake blijkt te zijn van miscommunicatie. Verteld wordt voor welke functie zij het sollicitatiegesprek hebben gevoerd.