Het project Feeks@school bestaat uit een combinatie van workshops, eindpresentaties, inleidingen, nagesprekken, meet&greets met de cast en crew en een voorstellingsbezoek. Onder begeleiding van professionele docenten uit ZEP’s team werken de jongeren meerdere dagdelen – tussen de zes en tien lesuren - aan eigen materiaal, geïnspireerd op werkmateriaal uit de voorstelling FEEKS. Het lesprogramma wordt in de periode voorafgaand aan de voorstellingstournee samengesteld door ZEP en zo nodig bijgesteld naar de wensen van de deelnemende scholen en ckv-docenten. Op school volgen de leerlingen een traject aan workshops die gerelateerd zijn aan diverse kunstdisciplines: toneel, dans, muziek en beeldende kunst. Al deze kunstvormen vinden de leerlingen terug in de voorstelling. Bij de voorstelling FEEKS zijn dit de workshops Drama, Stage Fight, Hiphop Moves en Rijm & Beat. Een aanvulling op de workshops vormt de lesbrief bij de voorstelling FEEKS. Hierin wordt dieper ingegaan op de thematiek van de voorstelling. De leerlingen maken een aantal opdrachten, die allen verschillend van aard zijn. Een deel van de opdrachten richt zich op het vergroten van de kennis van de leerlingen met betrekking tot Shakespeare. In andere opdrachten wordt een link gelegd tussen actualiteiten en de thematiek uit de voorstelling. Middels diverse doe- en schrijfopdrachten leren de leerlingen over de personages, het taalgebruik en het verhaal van de voorstelling. ZEP probeert de creativiteit en discussievaardigheden van jongeren door middel van de lesbrief te stimuleren. De lesbrief bevat tevens een kijkwijzer bij de voorstelling. We leren de jongeren hoe ze een voorstelling kunnen bekijken en beoordelen. We behandelen theatrale conventies en codes, waardoor het kijkproces gemakkelijker wordt. 

Naast de voorbereiding op school krijgen de leerlingen een kijkje achter de schermen van een professionele theatervoorstelling. Dit betekent dat ze de voorstelling bezoeken, eventueel een rondleiding krijgen in het theater en gesprekken aangaan met de cast en crew van de voorstelling FEEKS. Door deze extra activiteiten creëren we betrokkenheid tussen de deelnemers van het educatieproject en het professionele team van de voorstelling. Het project wordt afgesloten met een nagesprek, waarin de leerlingen hun vragen over de voorstelling aan de acteurs kunnen stellen. De acteurs stellen zich open en benaderbaar op, nemen de jongeren serieus en vertellen op inspirerende wijze over hun vak en de voorstelling.