Een ruimtelijk kunsteducatie project waarbij de kinderen een park, ontwerpen.
Aan de hand van inspirerende beelden bekijken de kinderen 'buiten' ruimten van vroeger en nu.

Wat is een buitenruimte eigenlijk? Hoe is het om in zo'n ruimte te zijn? En wat kun je er eigenlijk allemaal doen? 
De kinderen filosoferen, maken in 5 minuten een nadenk tekening. Ze bespreken hun idee met elkaar en maken samen een ontwerp. Een eigen park, wie wil dat nou niet?
De plannen worden aan het einde van de les door de kinderen besproken en tentoon gesteld.
 
 
 
 
 
 
Doel:
- Kinderen vanuit een ander perspectief hun omgeving laten bekijken en ervaren
- Kinderen zelf leren nadenken over (nieuwe) begrippen
- Kinderen de ruimte geven om ruimtelijk inzicht teontwikkelen
- Kinderen leren op hun eigen manier vormgeven
- Kinderen leren samenvoegen en samenwerken
- Kinderen leren reflecteren op eigen en andermans werk