Een ruimtelijk kunsteducatie project dat raakt aan erfgoed, kunst en ruimtebeleving.  Een kunstproject bestaande uit 3 lessen gebasseerd op het typisch hollands landschap met zijn spiegelende water. Aan de hand van inspirerende beelden bekijken de kinderen dit spiegelend landschap.
Hoe is het om onderste boven te zijn? Wat zie je dan? Hoe zou het zijn om onderste boven te leven? Kun je ook anders onderste boven zijn?

Met een spiegel doen de kinderen hier onderzoek naar.

De kinderen geven hun eigen landschap vorm. In de derde les voegen de kinderen dit landschap samen met dat van een ander. Samen ontwerpen ze een verbindend element. Een brug, fontein, ....
Tot slot worden alle werkstukken door de kinderen bekeken, besproken en tentoon gesteld.


Doel:
- Kinderen vanuit een ander perspectief hun omgeving laten bekijken en ervaren
- Kinderen zelf leren nadenken over (nieuwe) begrippen
- Kinderen de ruimte geven om ruimtelijk inzicht teontwikkelen
- Kinderen leren op hun eigen manier vormgeven
- Kinderen leren samenvoegen en samenwerken
- Kinderen leren reflecteren op eigen en andermans werk