Deze lessen laten kinderen nadenken over een toekomst die toe doet. Een toekomst waarin zij zichzelf projecteren. Een toekomst waarin zij invloed kunnen hebben op hun leefomgeving. En wie wil dat nou niet?

De kinderen gaan op een locatie in de buurt een gebouw ontwerpen. Een gebouw dat iets toevoegd aan de buurt.

Samen gaan we de locatie verkennen, aanknopingspunten zoeken, meten, schetsen en bv fotograferen.
De kinderen wisselen ideeen en informatie uit. Terug op school toon ik aan de hand van inspirerende beelden hoe informatie en aanknopingspunten kunt omzetten in een ontwerp.

De kinderen maken ontwerptekeningen die ze met elkaar bespreken.
Daarna bouwen de kinderen 3 d modellen die ze tenslotte presenteren samen in een maquette van de locatie.

 Doel:
- Kinderen vanuit een ander perspectief hun omgeving laten bekijken en ervaren
- Kinderen zelf leren nadenken over (nieuwe) begrippen
- Kinderen de ruimte geven om ruimtelijk inzicht te ontwikkelen
- Kinderen leren op hun eigen manier vormgeven
- Kinderen leren reflecteren op eigen en andermans werk