De leerlingen maken op een actieve en plezierige wijze kennis met het bedenken, bouwen, vertellen, schrijven en voordragen van een verhaal, gedicht of liedtekst. Ze ontwikkelen hun creativiteit door te associëren met gedachten en woorden en met behulp van de zes bouwstenen het gevoel voor vorm en ritme van teksten structuur in hun verhalen te brengen. Met een schrijfwedstrijd ontwikkelen ze het zelfvertrouwen om zich te presenteren en om te gaan met opbouwende kritiek naar anderen en naar zichzelf. En uiteindelijk vergroten de leerlingen hun woordenschat, hun taalgevoel en het belangrijkste: plezier in taal.

Kerndoelen:
Verwerven van kennis en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (Letteren, Theater, Muziek) Ontwikkelen van de expressie, zelf doen
Ontwikkelen van de creativiteit, zelf maken 
Ontwikkelen van associatievermogen
Ontwikkelen van het ‘regisseren’ van de verbeelding
Stimuleren van een onderzoekende houding 
Integratie taalkennis en taalvaardigheden, ontwikkelen taalvermogen
Reflecteren op eigen werk en dat van anderen.
Omgaan met opbouwende kritiek op anderen en eigen teksten