Leerkrachten hebben vaak allerlei soorten poppen, zelfs poppenkastpoppen, in de klas, maar weten niet hoe ze hiermee kunnen spelen. Ik kan je helpen wegwijs te worden in de techniek van het poppenspel. Door eenvoudige manieren te zoeken waarop je poppen kunt bewegen, zodat ze een enorme impact krijgen op de kinderen. Een pop in de klas kan een grote hulp zijn bij het laten spreken van kinderen over allerlei onderwerpen in een kringgesprek. Kinderen zijn vrijer in het spreken met een pop dan met een volwassene. Een pop vertellen ze alles wat hen dwars zit, wat ze leuk vinden etc. Een pop is een maatje, een vriendje dat geen onderscheid maakt.
Als leerkracht vertel je vaak verhalen in de klas. Gespeeld met poppen maakt het verhaal een grote indruk, er blijft veel hangen. Maar hoe doe je dat. Middels een eenvoudige workshop kan ik jullie leren hoe je dat doet. Hoe je je schroom overwint en meer zekerheid vind in het werken met knuffels, zelfgemaakte poppen of gekochte poppenkastpoppen.

Ik kan je ook leren hoe je zelf met de klas eenvoudige poppen kunt maken. Ik heb hiervoor verschillende technieken voor verschillende leeftijden. Je kunt leren hoe je van papier en behangplakband poppen maakt die kunnen bewegen als mensen, met draaiende hoofden, handen, benen. Voor de allerkleinsten leer je poppen maken van een dik papier (A4) die ze kunnen kleuren, beplakken en in elkaar zetten. Poppetjes die kunnen staan en die ze mee naar huis kunnen nemen. Poppen waarmee ze hun eigen verhaal kunnen spelen.