Tijdens de LEGO Education HUSO training ga je voornamelijk aan de slag met BuildToExpress. Daarnaast maak je kennis met de andere materialen van de HUSO lijn.

LEGO® Education BuildToExpress is een creatief leermiddel dat leerlingen in staat stelt om te communiceren als gelijken, in een geborgen, open en motiverende sfeer. Iedereen wordt betrokken en neemt een actieve rol in het proces.

Hoe werkt LEGO Education BuildToExpress?

BuildToExpress geeft leerlingen van alle niveaus het vermogen om hun gedachten en gevoelens creatief te communiceren.

Leerlingen krijgen de opdracht om modellen te bouwen die hun begrip van allerhande concepten uit het tonen: hoe ze een karakter uit een boek ‘zien’ of hoe ze een historisch moment visualiseren.

Omdat er geen goede of foute antwoorden zijn, is het ook een uitstekende manier om interpersoonlijke situaties aan te pakken. Daarbij krijgen leerlingen de kans om hun eigen persoonlijke gevoelens op een constructieve manier te delen.

Je kunt de BuildToExpress-materialen aanpassen aan de specifieke behoefte van het kind. BuildToExpress is een uitstekende tool voor reflectie en discussie over onderwerpen waar er meer dan een oplossing voor een probleem is, of waarbij je verschillende standpunten wilt aanmoedigen.

Bij BuildToExpress zijn er geen goede of foute antwoorden, en je zult ontdekken hoe het creatief denken bij leerlingen tot bloei komt. BuildToExpress is ontwikkeld door onderwijzers en leer- en onderwijsspecialisten. Het is een beproefde methode die de stijl van lesgeven, de interactie met leerlingen en de manier waarop leerlingen zich uitdrukken kan veranderen.

De training


Tijdens de training ervaren de deelnemers het BuildToExpress proces hands-on. Daarnaast leren zij:

  • Het creëren van de benodigde vaardigheidsontwikkelprocessen.
  • Het ontwerpen en organiseren van eigen BuildToExpress toepassingen.
  • Het faciliteren van het BuildToExpress processen.


Ook gaan we gedurende de training dieper in op:

  • De LEGO Education benadering van leren
  • Het toepassen van constructionisme
  • Leerlingen uitdagingen geven die geen vaststaande antwoorden hebben
  • De leerkracht als facilitator