In deze workshop maken de kinderen een mooie en eenvoudige stokpop, waarmee ze in de poppenkast of op tafelspel kunnen spelen. De stokpop kan aangepast worden aan het thema van de school, bv sprookjes. De workshop is ook geschikt voor ZMLK onderwijs, zowel SO als VSO.

Indien wenselijk kan deze workshop worden uitgebreid met de workshop poppenspel 'Poppen leven'.

De workshop sluit aan bij kerndoel 54: De leerlingen leren beelden, muziek, taal, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.

Floor, Vakleerkracht muziek en intern cultuur coördinator ZMLK school Mozarthof:                               Wat waren het leuke workshops vandaag! De leerlingen waren erg geboeid door het poppenspel van Roodkapje dat Anke als introductie deed. Iedereen had binnen 45 minuten ook daadwerkelijk een eigen pop uit het verhaal gemaakt. Het maakte de leerlingen zichtbaar trots. Anke lijkt de eerste 5 minuten haar voelsprieten uit te steken om de groep in te schatten. Ze kan daarna moeiteloos inspelen op de mogelijkheden en behoeften van de groep en iedere individuele leerling. De gedegen voorbereiding van Anke zorgde ervoor dat er binnen de geboden structuur genoeg ruimte was voor eigen inbreng en creativiteit.

​Veronika, Leerkracht ZMLK school Mozarthof:
Wat hebben wij genoten van onze workshop 'sprookjes poppen maken'. Met eenvoudige middelen en versiersels, kwamen er karakteristieken en originele sprookjesfiguren tevoorschijn. Iedere leerling was verbaasd, trots en blij met het resultaat. Als afsluiting nog even in de kring elkaar de poppen laten zien. In de dramales gaan we met onze poppen het tafelspel spelen.