Muziekproducers en dj's als David Guetta en Afrojack zijn de nieuwe popsterren. Op een podium lijken ze alleen wat te 'rommelen' achter een laptopje maar de vette beats vliegen je om de oren. Wat gebeurt daar op die computers, en kunnen wij dat ook leren?

De workshopleider van maX Music komt met iPads en microfoons naar uw locatie, en laat uw groep ervaren hoe een pop/dance song kan worden opgebouwd door het 'stapelen' van diverse instrumenten en sporen.
De muziek software op de iPads bevat een hele bibliotheek aan virtuele instrumenten, sounds en kant-en-klare loops die je op een oneindig aantal manieren kunt combineren en bewerken om zo je eigen muziek te produceren.


Remixen
Na een korte klassikale uitleg over de software gaan de jongeren in tweetallen aan de slag. De eerste opdracht is het remixen (bewerken) van een een bestaande song. Zo krijgen de jongeren wat handigheid met het programma en zien ze hoe bijvoorbeeld een drumspoor is opgebouwd en kan worden bewerkt.
Previous


Eigen song
Na het klassikaal uitwisselen van ervaringen gaan de deelnemers nu voor het 'echte werk'; het produceren van een eigen song. In een leeg project voegen ze 1 voor 1 de instrumenten toe, en zingen of rappen ze zelfs eigen teksten al is het maar 1 zin die steeds terugkomt.
We proberen de jongeren te laten ervaren hoe verschillende sporen ritme, harmonie en melodie samen een catchy geheel kunnen vormen.