Bij Dapper Denken leren kinderen aan de hand van theateroefeningen spelenderwijs filosoferen. Kinderen leren een kritische houding aan te nemen tegenover zichzelf en de wereld, ze leren gedachten helder te verwoorden en vormen hun eigen mening.
Om dit te begeleiden worden spel- en drama oefeningen aangereikt. Het stimuleren van verbeeldingskracht is belangrijk om ideeën te ontwikkelen en de vrijheid die theater biedt, zorgt ervoor dat kinderen breder kunnen nadenken. Hierbij leert de ervaring dat wanneer bepaalde thema´s of stellingen in scènes worden uitgespeeld, deze door kinderen tot eigen werkelijkheid worden teruggebracht en concreet gemaakt doordat zij het in hun eigen context moeten plaatsen.

Elfi Boink is afgestudeerd als docent en theatermaker aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Ze is gefascineerd in het onbevangen denkvermogen van kinderen en altijd overtuigd geweest van het belang om kinderen te leren dat denken mag, en leuk is. Twee jaar geleden nam zij de stap om een meer filosofische benadering voor haar theaterlessen te gebruiken. De pilot van Dapper Denken werd op de Parkschool in Utrecht gelanceerd. Sindsdien zijn zowel docenten, ouders als leerlingen erg enthousiast over deze werkvorm.

Dapper Denken kan geheel naar uw wens op school worden ingezet.

– Eenmalige workshop

– Lessen serie

– Naschoolse activiteit

In overleg kunnen bepaalde thema’s worden behandeld die op dat moment goed aansluiten bij de school en in de klas.
Een lessen serie kan worden afgesloten met een theatrale presentatie.

www.dapperdenken.nl